Kursy wprowadzające

Kiedyś trzeba w końcu zrobić ten pierwszy krok, bo ile można czekać … ? odwlekanie w czasie czegoś na co mamy chęć tylko pogarsza sprawę. To coś wisi w powietrzu, w przestrzeni niezaspokojone, niezrealizowane, głodne, co i rusz wychodzi z zakamarka i daje znać o sobie. A to zdjęcie w gazecie, reklama w internecie, usłyszana rozmowa, książka w księgarni, bibliotece, wewnętrzny głos etc., świat przypomina o tym czymś odkładanym na potem na swój własny sposób, zachęcając do działania i doświadczania.

Z rozpoczęciem zajęć jogi jest tak samo. Jest gdzieś na liście rzeczy „do zrobienia”, bez terminu, chociaż ciało daje wyraźne sygnały, że potrzebuje ruchu, a umysł chwili wytchnienia. Przeszkodą może być medialna oprawa jogi, czyli wizerunek najczęściej szczupłych i młodych ludzi, w różnych pozycjach jogi. Zachęcam wszystkich do własnych prób, eksperymentów i doświadczeń, mimo całej medialności jogi. Wychodząc naprzeciw osób zdecydowanych spróbować teraz mamy propozycję, czyli

KURSY WPROWADZAJĄCE DO JOGI

Terminy

Oferta dla osób chcących poznać ruch w jodze, poprawić kondycję kręgosłupa, całego ciała fizycznego i ogólne samopoczucie. Dla wszystkich tych, którzy mają chęć od dawna, ale wewnętrzny hamulcowy mówi: eee, to nie dla mnie, taka jestem/taki jestem sztywny, nierozciągnięta/y, w moim wieku już za późno itp itd. Otóż nie ma czegoś takiego jak za późno! dopóki JESTEŚMY, jest też czas na próby, naprawianie, usprawnianie, naukę nowego bez względu na wiek i inne okoliczności. Masz chęć, próbuj ! nie czekaj, nie zwlekaj, żyj i doświadczaj całym sobą.

Jaka joga?

  • Hatha joga Iyengara, charakteryzująca się dużą dokładnością, pomagająca poznać technikę w asanach, w której pozycje są wykonywane wolno, z uwagą nakierowaną na takie ustawienie ciała, które jest bezpieczne i korzystne dla kręgosłupa. Używa się w niej pomocy – m.in. klocków, pasków, kocy, lin, które pozwalają wykonywać asany wszystkim, bez względu na wiek i formę fizyczną. Na kursie nauczysz się pozycji stojących, siedzących, skręconych, skłonów i odwróconych w wersji bez i z pomocami.
  • Ashtanga joga, charakteryzują ją dynamiczne przejścia z pozycji do pozycji, z zachowaniem płynności oddechu. W formie tej pozycje – asany, ułożone są w serie. Na serię składają się asany ćwiczone zawsze według tej samej kolejności. Naukę zaczynamy od pierwszej serii, do której zalicza się m.in.: powitanie słońca, pozycje stojące i końcowe.Na kursie nauczysz się jak krok po kroku prawidłowo wykonywać poszczególne pozycje i jak łączyć asany z oddechem. Poznasz warianty asan i będziesz mógł/mogła dostosować praktykę do swoich możliwości. Nauczysz się jak oddychać oddechem ujjai, dowiesz się co to są bandhy i jak ich używać, a także gdzie kierować uwagę/wzrok podczas praktyki.

Umiejętności wyniesione z kursów pomogą Ci kontynuować naukę w szkole lub/i samodzielnie w domu.

Serdecznie zapraszam !